• Standaard header

    ​1e Groepsworkout GRATIS voor jou en een vriend/vriendin!

Hoe krijg ik sterke en ronde billen?

Tegenwoordig zijn ronde billen hip. Op social media, TV en in magazines, overal zie je vrouwen met mooie ronde, strakke billen. Vaak vergezeld met teksten als oh she squats. Vrouwen, maar ook mannen natuurlijk, zouden die mooie, ronde billen krijgen door te squatten. Is deze oefening ook het meest geschikt?

Photoshop

Voor we daar verderop in gaan is het goed om te weten, dat al die dames (en heren) op die mooie, perfecte plaatjes, meestal geholpen zijn door iets wat we fotoshop noemen en zijn ze gezegend met goede genen. De vorm van onze billen en het vermogen om ze ronder te krijgen is voor een groot deel genetisch bepaald. Net zoals dat geldt voor een strakke buik met sixpack. Dit betekent niet dat je er niets aan kunt veranderen.

Te veel zitten

Naast het esthetische plaatje is het ook voor ons dagelijks leven belangrijk om sterke billen te hebben. Tegenwoordig zitten we meer op onze billen dan dat we ze laten werken. Sterke billen zorgen voor krachtige, stabiele heupen, die op hun beurt weer bijdragen bij o.a. het verminderen en voorkomen van rug- of knieklachten. Ook dragen sterke bilspieren bij aan bijvoorbeeld een efficiënter looppatroon bij hardlopers.

Biltraining

Hoe trainen we die billen nu het best? Ondanks dat er overal wordt gezegd dat de squat zorgt voor ronde billen is dit niet de meest efficiënte oefening voor de billen. De squat is een oefening die voornamelijk kniedominant is. Dit houdt in dat de beweging voornamelijk vanuit de knieën komt. Hiervoor gebruik je het meeste de spieren aan de voorzijde van de bovenbenen. Wat zijn dan wel goede oefeningen voor de bilspieren? Oefeningen die je start vanuit je heup (heupdominant) en waarbij je je heupen tegen weerstand in moeten strekken zijn de ultieme 
oefeningen voor die sterke en ronde billen. 

Oefeningen als: 
* deadlift 
* hipbridge 
* hipthruster
* (cable) pull-through 
* kettlebell swings 
zijn enorm geschikt om de billen te trainen. Deze oefeningen, met heel veel varianten, vind je uiteraard ook terug in de oefeningen lijst op jouw portaal. 

Opdracht:
Wil jij mooiere, rondere of gewoon sterkere billen? Plan dan 2 tot 3 keer per week een selectie (1 tot 3 stuks) van bovenstaande oefeningen in jouw trainingsschema. Voer van deze oefeningen 2 tot 4 sets uit.  
*Zorg dat je jezelf  tijdens deze sets uitdaagt, wat betekent dat je tot spierfalen traint. Spierfalen is het punt tijdens een set waar je niet meer zelfstandig in staat bent om de oefening volledig en correct uit te voeren.
 

Contact

Bezoekadres HealthCoachPlus Trainingsstudio
Veraartlaan 8 – Belnummer 38
2288 GM Rijswijk


'Ik ben Eva, en lees hier wat ik voor HealthCoachPlus doe'

'Ik ben Eva, en lees hier wat ik voor HealthCoachPlus doe'

Geplaatst op: 2020-09-14

Mijn naam is Eva en van beroep ben ik grafisch vormgever. Van jongs af aan ben ik creatief en maakte ik al wekelijks tekeningen en portretten. Toen het tijd was om te studeren heb ik na een aantal verkeerde studie...

Lees meer Meer nieuws
Hoe krijg ik sterke en ronde billen?

Hoe krijg ik sterke en ronde billen?

Geplaatst op: 2020-09-14

Tegenwoordig zijn ronde billen hip. Op social media, TV en in magazines, overal zie je vrouwen met mooie ronde, strakke billen. Vaak vergezeld met teksten als oh she squats. Vrouwen, maar ook mannen natuurlijk, zo...

Lees meer Meer nieuws
  • Bij HealthCoachPlus krijg ik alle nodige aandacht om mijn persoonlijke doelen te behalen

    Aurelija
  • Mission accomplished! Stoppen? No way! Trainen in een omgeving met enthousiaste mensen; daar krijg je gewoon energie van!

    Diana
  • Ik heb de plek gevonden waar ik met plezier naar toe ga

    Stijn
  • Tijdens de Personal Training sessies heb ik heel veel geleerd. Door kleine variaties in de oefeningen kreeg ik meer motivatie!

    Henry
  • De combinatie van voedingsadvies en Personal Training heeft voor mij goed gewerkt!

    Marloes
  • Door Personal Group Training en Voedingsadvies op maat ben ik eindelijk de gewenste kilo's kwijt!

    Melanie
  • Binnen no time enthousiast gemaakt door de trainers van HealthCoachPlus

    Hans
  • Ik heb HealthCoachPlus leren kennen als een professionele organisatie met enthousiaste en kundige instructeurs

    Anouk
  • Een weekje zonder Personal Training kan ik me intussen bijna niet meer voorstellen!

    Daniel
  • Wij hebben met 1 workout van HealthCoachPlus zowel medewerkers als klanten energie kunnen geven!

    Van Gils
  • “ de beste keuze die ik heb kunnen maken”!

    Samantha
  • Sporten bij de Personal Gym van HealthCoachPlus is een absolute aanrader!

    Arwin
  • I was a couch potato all my life and I discovered that weight training is great for me, that I like it much more than cardio.

    Teodora
  • De maandag erop stond ik in mijn sportschoenen klaar voor mijn eerste training. Negen maanden later was ik 25 kilo lichter

    Dietha
  • HealthCoachPlus is mijn “life changer” gebleken. De eerste 20 kilo zijn eraf, ik kijk nu al uit naar de volgende successen!

    Raffaella
  • Blij dat ik de move heb gemaakt!

    Mandy
  • Met een nieuw voedingspatroon en begeleiding met sporten ben ik in een paar maanden tijd 7 kilo aangekomen.

    Daniel
  • Mijn goede voornemen: Afvallen! Ik had niet verwacht dat ik zo snel al zoveel resultaat zou boeken.

    Patrick
  • HealthCoachPlus the place to be!

    Mirjam
  • Door Personal Group Training ben ik weer de beste versie van mijzelf

    Nally
  • Ik had mezelf een doel gesteld en heb het echt gehaald!

    Danielle
  • Het geeft een kick om vooruitgang te zien!

    Petra
  • Ik zit nu onwijs lekker in mijn vel en vind het cijfertje op de weegschaal alles behalve belangrijk.

    Silvania
  • Zoveel resultaat had ik van tevoren nooit durven dromen!

    Rebekka
  • I've lost 13Kg, but better then losing weight is the fact that I'm having another and better life style!

    Ana Carolina
  • Excellent coaching on technique, work hard, but always safe!

    Rob
  • Na deskundige en enthousiaste begeleiding heb ik alle doelen bereikt

    Remon
  • Ik heb ruim 8 maanden met Robert van HealthCoachPlus gewerkt en het heeft mij veel opgeleverd.

    Niels
  • Sinds ik bij HealthCoachPlus train ben ik een stuk sterker en fitter geworden.

    Karen
  • Na een half jaar was ik ruim 18 kg lichter, mijn spiermassa is vooruit gegaan en ik voel me daardoor zelfverzekerder & fitter!

    Bianca
  • Maar met afvallen alleen ben je er natuurlijk niet. Dan komt de grootste uitdaging: op dit gezonde gewicht blijven!

    Irene
  • Voorlopig ga ik door met trainen en kan na 35 jaar zeggen dat ik over mijn ‘sportvrees’ heen ben!

    Liekie
  • Het waren 24 leuke, gezellige sessies, met soms ook het nodige gemopper van mijn kant; het resultaat is zeker positief!

    Sandra
  • Do I have any complaints? Yes, just one: my old clothes do not fit anymore!

    Agnieszka
  • Dankzij de motivatie & gedrevenheid van Robert heb ik deze resultaten behaald en is mijn vakantie net even wat leuker geworden

    Ron
  • Inspirational, professional, reliable and entertaining - what more do you need from a personal trainer?

    Robin
  • Ik ben in een jaar tijd bijna 10 kilo ben afgevallen!

    Arnoud
  • Now I have more energy, smaller clothes and I feel stronger and healthier than I have done for a very long time!

    Dawn
  • Personal Training en Voedingsadvies van HealthCoachPlus is mij, als hartpatiënt, heel erg goed bevallen!

    Maikel
Aurelija Diana Stijn Henry Marloes Melanie Hans Anouk Daniel Van Gils Samantha Arwin Teodora Dietha Raffaella Mandy Daniel Patrick Mirjam Nally Danielle Petra Silvania Rebekka Ana Carolina Rob Remon Niels Karen Bianca Irene Liekie Sandra Agnieszka Ron Robin Arnoud Dawn Maikel