• Standaard header

    ​1e Groepsworkout GRATIS voor jou en een vriend/vriendin!

Is ontbijten nodig bij afslanken?

Online staan er een hoop blogs die beweren dat ontbijten de beste maaltijd van dag is. Als je deze overslaat dan heb je moeite met gewichtsbehoud en het is slecht voor de gezondheid, aldus de blogs. Is dit ook zo?

Wat is de invloed van het ontbijt op het afvallen en/of aankomen?

Het ontbijt heeft weinig tot geen invloed op hoeveel je afvalt of aankomt. Je kunt namelijk afslanken of aankomen met 2, 4 of 8 maaltijden per dag. De energiebalans is hierin namelijk altijd de bepalende factor, dus de kilocalorieën die je inneemt tegenover de kilocalorieën je verbruikt. Let wel op dat, wanneer je het ontbijt overslaat, je niet door trek meer gaat eten later in de ochtend of tijdens de lunch, of merkt dat als er ongezonde producten zoals: snoep, gebak, snacks etc. aangeboden worden, die sneller geneigd bent om toch te nemen.

Ontbijt en gewoonte op de dag

De reden dat sommige mensen ontbijten en andere niet is, omdat het een gewoonte is, of is geworden. Een persoon kan opstaan met trek en gaat vervolgens ontbijten, omdat het lichaam het zo gewend is. Daartegenover kan het ook zijn dat een persoon pas om 11:00 ontbijt, en alleen een koffie/thee drinkt nadat hij of zij is opgestaan.

Lichamelijke energie

Met energie wordt bedoeld de energie die je nodig hebt om de hele dag door te komen. Lichamelijke energie wordt bepaald door iemands zijn lichaamsbouw en zijn beweegpatroon/leefpatroon. Hier hebben meerdere elementen invloed op, zoals: lichaamsbouw, slaap, stress, soort werk en sport.

Maak aanpassingen in je gewoontes

Zo heeft je voeding van de hele week invloed op je energie en gedrag. Je lichaam herstelt zich niet in één dag, maar heeft een aantal dagen nodig om hoge tekorten in kilocalorieën met voeding goed te maken. Houd er dus rekening mee dat één dag minder eten of opletten wat je eet en of drinkt, niet heel veel invloed heeft als je wil afvallen, maar het gaat om aanpassingen voor langere periode. En het liefst blijvende aanpassingen om ervoor te zorgen dat je niet terugvalt. Het gaat erom dat je aanpassingen maakt in je voedingspatroon/gewoontes die resultaat op leveren maar ook voor lange termijn zijn vol te houden.

Ontbijt en sport

Wanneer je van plan bent te gaan sporten om 9:00, dan is voor velen aan te raden om te ontbijten van te voren. Hoelang van te voren je kan eten is iets persoonlijks maar houd ongeveer 90 min tot 2u aan als richtlijn. Als de maaltijd minder zwaar op de maag ligt kan die vaak korter voor het sportmoment genuttigd worden. Sporten vraagt meer energie van je lichaam en als de opgeslagen energie in je lichaam op is, dan kan je bij het sporten duizelingen in je hoofd krijgen. Zorg dus dat je goed / voldoende hebt gegeten vooraf gaande aan het sporten. Dit geld echter niet voor iedereen!

Maak je niet druk!

Het ontbijt is dus slechts een klein deel van een veel groter plaatje. Leg niet teveel nadruk op één maaltijd, maar leg meer nadruk op je gehele voedingspatroon, en dan ook niet van 1 dag maar van een langere periode. Rome is namelijk ook niet binnen 1 dag gebouwd!

Contact

Bezoekadres HealthCoachPlus Trainingsstudio
Veraartlaan 8 – Belnummer 38
2288 GM Rijswijk


Stem op ons voor fitnessclub van het jaar!

Stem op ons voor fitnessclub van het jaar!

Geplaatst op: 2019-10-09

HealthCoachPlus is door Dutch Fitness Awards genomineerd voor Fitnessclub van het jaar. Om deze titel te bemachtigen hebben we jouw stem nodig!

Lees meer Meer nieuws
Drink minder alcohol voor een fitter leven

Drink minder alcohol voor een fitter leven

Geplaatst op: 2019-10-09

Wil jij je graag fit, energiek en gezond voelen? Neem dan je alcoholgebruik eens onder de loep! Minder alcohol drinken heeft niet alleen positieve gevolgen voor je gezondheid. Lees hier de voordelen.

Lees meer Meer nieuws
  • Bij HealthCoachPlus krijg ik alle nodige aandacht om mijn persoonlijke doelen te behalen

    Aurelija
  • Mission accomplished! Stoppen? No way! Trainen in een omgeving met enthousiaste mensen; daar krijg je gewoon energie van!

    Diana
  • Ik heb de plek gevonden waar ik met plezier naar toe ga

    Stijn
  • Tijdens de Personal Training sessies heb ik heel veel geleerd. Door kleine variaties in de oefeningen kreeg ik meer motivatie!

    Henry
  • De combinatie van voedingsadvies en Personal Training heeft voor mij goed gewerkt!

    Marloes
  • Door Personal Group Training en Voedingsadvies op maat ben ik eindelijk de gewenste kilo's kwijt!

    Melanie
  • Binnen no time enthousiast gemaakt door de trainers van HealthCoachPlus

    Hans
  • Ik heb HealthCoachPlus leren kennen als een professionele organisatie met enthousiaste en kundige instructeurs

    Anouk
  • I was a couch potato all my life and I discovered that weight training is great for me, that I like it much more than cardio.

    Teodora
  • De maandag erop stond ik in mijn sportschoenen klaar voor mijn eerste training. Negen maanden later was ik 25 kilo lichter

    Dietha
  • HealthCoachPlus is mijn “life changer” gebleken. De eerste 20 kilo zijn eraf, ik kijk nu al uit naar de volgende successen!

    Raffaella
  • Blij dat ik de move heb gemaakt!

    Mandy
  • Met een nieuw voedingspatroon en begeleiding met sporten ben ik in een paar maanden tijd 7 kilo aangekomen.

    Daniel
  • Mijn goede voornemen: Afvallen! Ik had niet verwacht dat ik zo snel al zoveel resultaat zou boeken.

    Patrick
  • HealthCoachPlus the place to be!

    Mirjam
  • Door Personal Group Training ben ik weer de beste versie van mijzelf

    Nally
  • Ik had mezelf een doel gesteld en heb het echt gehaald!

    Danielle
  • Het geeft een kick om vooruitgang te zien!

    Petra
  • Ik zit nu onwijs lekker in mijn vel en vind het cijfertje op de weegschaal alles behalve belangrijk.

    Silvania
  • Zoveel resultaat had ik van tevoren nooit durven dromen!

    Rebekka
  • I've lost 13Kg, but better then losing weight is the fact that I'm having another and better life style!

    Ana Carolina
  • Excellent coaching on technique, work hard, but always safe!

    Rob
  • Na deskundige en enthousiaste begeleiding heb ik alle doelen bereikt

    Remon
  • Ik heb ruim 8 maanden met Robert van HealthCoachPlus gewerkt en het heeft mij veel opgeleverd.

    Niels
  • Sinds ik bij HealthCoachPlus train ben ik een stuk sterker en fitter geworden.

    Karen
  • Na een half jaar was ik ruim 18 kg lichter, mijn spiermassa is vooruit gegaan en ik voel me daardoor zelfverzekerder & fitter!

    Bianca
  • Maar met afvallen alleen ben je er natuurlijk niet. Dan komt de grootste uitdaging: op dit gezonde gewicht blijven!

    Irene
  • Voorlopig ga ik door met trainen en kan na 35 jaar zeggen dat ik over mijn ‘sportvrees’ heen ben!

    Liekie
  • Het waren 24 leuke, gezellige sessies, met soms ook het nodige gemopper van mijn kant; het resultaat is zeker positief!

    Sandra
  • Do I have any complaints? Yes, just one: my old clothes do not fit anymore!

    Agnieszka
  • Dankzij de motivatie & gedrevenheid van Robert heb ik deze resultaten behaald en is mijn vakantie net even wat leuker geworden

    Ron
  • Inspirational, professional, reliable and entertaining - what more do you need from a personal trainer?

    Robin
  • Ik ben in een jaar tijd bijna 10 kilo ben afgevallen!

    Arnoud
  • Now I have more energy, smaller clothes and I feel stronger and healthier than I have done for a very long time!

    Dawn
  • Personal Training en Voedingsadvies van HealthCoachPlus is mij, als hartpatiënt, heel erg goed bevallen!

    Maikel
Aurelija Diana Stijn Henry Marloes Melanie Hans Anouk Teodora Dietha Raffaella Mandy Daniel Patrick Mirjam Nally Danielle Petra Silvania Rebekka Ana Carolina Rob Remon Niels Karen Bianca Irene Liekie Sandra Agnieszka Ron Robin Arnoud Dawn Maikel