• Standaard header

    ​1e Groepsworkout GRATIS voor jou en een vriend/vriendin!

Variëren kun je leren

Gezond en gevarieerd eten is wellicht makkelijker dan je denkt. Door variatie aan te brengen in de maaltijden en je voeding zal het eten niet snel gaan vervelen en blijft het bereiden van maaltijden een leuke bezigheid.

Ontbijt

Er is meer mogelijk dan de ochtend te beginnen met een boterham. Zo is kwark en pap een goede variatie. Er zijn vele soorten pap: havermoutpap, rijstpap, boekweitpap, gerstepap, etc. Deze pappen zijn snel en makkelijk te bereiden met bijvoorbeeld melk, sojamelk, havermelk, rijstmelk of water.

Of maak eens een gezonde smoothie met verschillende soorten fruit, yoghurt, noten en tarwekiemen of zemelen.

Lunch

Varieer bij de lunch met verschillende soorten brood. Probeer ook eens spelt-, roggebrood of zuurdesembrood. Deze broodsoorten zijn compacter en geven langer een verzadigd gevoel. Ze zijn verkrijgbaar bij de natuurwinkel. Tegenwoordig zijn er ook veel bakkers die zuurdesembrood verkopen.

Wissel voor de variatie hartig en zoet beleg af. Pindakaas kan worden afgewisseld met gemengde notenpasta, cashew-, hazelnoot- en amandelpasta of tahin. Deze zijn verkrijgbaar in de natuurwinkel. Ook kunnen plakken tomaat, komkommer en radijsjes op brood gelegd worden of fruit zoals: appel, aardbeien en banaan. Zo maak je het brood nog lekkerder en gezonder.

Tussendoor

Of je nu wilt aankomen of juist afslanken, een goede verdeling van de maaltijden over de dag is van belang. Kies voor gezonde tussendoortjes. Zo kan rauwkost of een stuk fruit afgewisseld worden met een rijstwafel met hüttenkäse, kwark met noten, muesli of fruit, handje ongebrande en ongezouten noten, of een gekookt ei, gevulde avocado, etc.

Ook voor koffie bestaan gezondere alternatieven zoals granenkoffie. Deze drank bestaat uit één of meerdere soorten graan en vruchten. Dit kan met melk of water aangemaakt worden. Granenkoffie bevat geen cafeïne en kan dus ook ’s avonds voor het slapen gaan gebruikt worden. Ook zijn er verschillende soorten thee verkrijgbaar. Varieer met verschillende smaken of kruidenthee.

Diner

Als zetmeelbron kunnen bij het diner diverse producten worden gebruikt, zoals de aardappel of verschillende graansoorten. Tarwe (pasta, noedels, couscous), rijst en maïs zijn veel gebruikte graansoorten, maar granen zoals gerst, gierst, quinoa en boekweit (laatste 2 zijn officieel geen graan) zijn een gezond alternatief. Peulvruchten kunnen voor een betere voedingswaarde gecombineerd worden met rijst. Voor het gebruik van groente zijn vele alternatieven die misschien minder bekend zijn zoals: schorseneren, postelein, pastinaak, rettich, zeekraal en lamsoor. Dit worden ook wel de ‘vergeten groenten’ genoemd.

Je hoeft geen vegetariër te zijn om af en toe het stukje vlees te laten liggen bij de avondmaaltijd. Er zijn vele gezonde en lekkere alternatieven voor vlees zoals: tofu, tempeh, vegetarische burgers (voorkeur voor ongepaneerd) en vegetarisch gehakt. Deze hoef je vaak alleen nog maar te bakken. Of vervang het stukje vlees twee keer per week voor vis.

Bereidingstechnieken

Verschillende bereidingstechnieken maken de maaltijden elke keer weer anders. Zo zijn gezonde bereidingstechnieken:

  • Koken
  • Stomen / stoven
  • Blancheren/ pocheren
  • In de oven bereiden 
  • Wokken

 


 

Wil je persoonlijk advies over jou huidige voedingspatroon en wat je daarin kan aanpassen om het te verbeteren? Klik hier en lees meer over onze Voedingsadvies op maat.

Contact

Bezoekadres HealthCoachPlus Trainingsstudio
Veraartlaan 8 – Belnummer 38
2288 GM Rijswijk


Stem op ons voor fitnessclub van het jaar!

Stem op ons voor fitnessclub van het jaar!

Geplaatst op: 2019-10-09

HealthCoachPlus is door Dutch Fitness Awards genomineerd voor Fitnessclub van het jaar. Om deze titel te bemachtigen hebben we jouw stem nodig!

Lees meer Meer nieuws
Drink minder alcohol voor een fitter leven

Drink minder alcohol voor een fitter leven

Geplaatst op: 2019-10-09

Wil jij je graag fit, energiek en gezond voelen? Neem dan je alcoholgebruik eens onder de loep! Minder alcohol drinken heeft niet alleen positieve gevolgen voor je gezondheid. Lees hier de voordelen.

Lees meer Meer nieuws
  • Bij HealthCoachPlus krijg ik alle nodige aandacht om mijn persoonlijke doelen te behalen

    Aurelija
  • Mission accomplished! Stoppen? No way! Trainen in een omgeving met enthousiaste mensen; daar krijg je gewoon energie van!

    Diana
  • Ik heb de plek gevonden waar ik met plezier naar toe ga

    Stijn
  • Tijdens de Personal Training sessies heb ik heel veel geleerd. Door kleine variaties in de oefeningen kreeg ik meer motivatie!

    Henry
  • De combinatie van voedingsadvies en Personal Training heeft voor mij goed gewerkt!

    Marloes
  • Door Personal Group Training en Voedingsadvies op maat ben ik eindelijk de gewenste kilo's kwijt!

    Melanie
  • Binnen no time enthousiast gemaakt door de trainers van HealthCoachPlus

    Hans
  • Ik heb HealthCoachPlus leren kennen als een professionele organisatie met enthousiaste en kundige instructeurs

    Anouk
  • I was a couch potato all my life and I discovered that weight training is great for me, that I like it much more than cardio.

    Teodora
  • De maandag erop stond ik in mijn sportschoenen klaar voor mijn eerste training. Negen maanden later was ik 25 kilo lichter

    Dietha
  • HealthCoachPlus is mijn “life changer” gebleken. De eerste 20 kilo zijn eraf, ik kijk nu al uit naar de volgende successen!

    Raffaella
  • Blij dat ik de move heb gemaakt!

    Mandy
  • Met een nieuw voedingspatroon en begeleiding met sporten ben ik in een paar maanden tijd 7 kilo aangekomen.

    Daniel
  • Mijn goede voornemen: Afvallen! Ik had niet verwacht dat ik zo snel al zoveel resultaat zou boeken.

    Patrick
  • HealthCoachPlus the place to be!

    Mirjam
  • Door Personal Group Training ben ik weer de beste versie van mijzelf

    Nally
  • Ik had mezelf een doel gesteld en heb het echt gehaald!

    Danielle
  • Het geeft een kick om vooruitgang te zien!

    Petra
  • Ik zit nu onwijs lekker in mijn vel en vind het cijfertje op de weegschaal alles behalve belangrijk.

    Silvania
  • Zoveel resultaat had ik van tevoren nooit durven dromen!

    Rebekka
  • I've lost 13Kg, but better then losing weight is the fact that I'm having another and better life style!

    Ana Carolina
  • Excellent coaching on technique, work hard, but always safe!

    Rob
  • Na deskundige en enthousiaste begeleiding heb ik alle doelen bereikt

    Remon
  • Ik heb ruim 8 maanden met Robert van HealthCoachPlus gewerkt en het heeft mij veel opgeleverd.

    Niels
  • Sinds ik bij HealthCoachPlus train ben ik een stuk sterker en fitter geworden.

    Karen
  • Na een half jaar was ik ruim 18 kg lichter, mijn spiermassa is vooruit gegaan en ik voel me daardoor zelfverzekerder & fitter!

    Bianca
  • Maar met afvallen alleen ben je er natuurlijk niet. Dan komt de grootste uitdaging: op dit gezonde gewicht blijven!

    Irene
  • Voorlopig ga ik door met trainen en kan na 35 jaar zeggen dat ik over mijn ‘sportvrees’ heen ben!

    Liekie
  • Het waren 24 leuke, gezellige sessies, met soms ook het nodige gemopper van mijn kant; het resultaat is zeker positief!

    Sandra
  • Do I have any complaints? Yes, just one: my old clothes do not fit anymore!

    Agnieszka
  • Dankzij de motivatie & gedrevenheid van Robert heb ik deze resultaten behaald en is mijn vakantie net even wat leuker geworden

    Ron
  • Inspirational, professional, reliable and entertaining - what more do you need from a personal trainer?

    Robin
  • Ik ben in een jaar tijd bijna 10 kilo ben afgevallen!

    Arnoud
  • Now I have more energy, smaller clothes and I feel stronger and healthier than I have done for a very long time!

    Dawn
  • Personal Training en Voedingsadvies van HealthCoachPlus is mij, als hartpatiënt, heel erg goed bevallen!

    Maikel
Aurelija Diana Stijn Henry Marloes Melanie Hans Anouk Teodora Dietha Raffaella Mandy Daniel Patrick Mirjam Nally Danielle Petra Silvania Rebekka Ana Carolina Rob Remon Niels Karen Bianca Irene Liekie Sandra Agnieszka Ron Robin Arnoud Dawn Maikel